خبرهای داغ:
سردار بهاریان خبر داد

 وجود ۲۵۰۰ نخبه بسیجی در استان همدان

همدان-جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از وجود ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه بسیجی در استان همدان خبر داد و گفت: این بسیجیان در هیئات اندیشه‌ورز معضلات و آسیب‌ها را احصاء می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۵۴۱۴۷
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، سردار ولی بهاریان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: وظیفه بسیج با دیگر نیروهای مسلح متفاوت است و یکی از وظایف آن حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و خدمتگزاری این ملت است.

وی با بیان اینکه تشکیل بسیج صرفاً مختص نظام و انقلاب ما نیست، افزود: بسیج از صدر اسلام بوده و از ابتدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تلاش و عنایتی که حضرت امام (ره) داشتند مطالبه عدالت‌خواهی که مردم مسلمان ما داشتند مجدد بسیج نقش مهمی دارد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از وجود ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه بسیجی در استان همدان خبر داد و گفت: این بسیجیان در هیئات اندیشه‌ورز معضلات و آسیب‌ها را احصاء می‌کنند و در این راستا وظیفه ما نیز بحث مطالبه و رفع مشکل است و در جلسات مجمع باید مصوبات جلسه‌های پیش را مورد بررسی قرار دهند.

* استقامت بالای مردم مظلوم غزه به مسلمانان عزت بخشید

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بهار با اشاره به اتفاقات اخیری که در غزه صورت گرفته است، گفت: جنایات و ظلم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان برای کنترل غزه و تخریب مسجدالاقصی برای همه ما دردآور است، اما شاهد استقامت بالای مردم مظلوم غزه هستیم که به مسلمانان عزت بخشیدند.

سرهنگ مهدی هندی ورکانه ادامه داد: برنامه نتانیاهو در آینده نزدیک این بود که با حمله به شمال غزه و تصرف آن خود را از بند فشارهای سیاسی داخل رژیم صهیونیستی رها کند تا در نتیجه کوچ اجباری را به مردم غزه تحمیل کرده و برنامه خود را برای تثبیت سیاسی خود اجرا کند، اما حماس زودتر از برنامه رژیم صهیونیستی پیش دستی کرد و با طوفان الاقصی رژیم اشغالگر را غافلگیر کرد.

* مهمترین عامل کاهش جمعیت، فردگرایی و عدم مسئولیت پذیری جوانان و خانواده‌ها است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار همدان نیز در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه اظهار کرد: در عدم فرزندآوری و کاهش جوانی جمعیت، ۳۰ درصد مولفه اقتصادی و ۷۰ درصد نیز مولفه‌های فرهنگی موثر است و در این راستا جلسات متعددی در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و امنيتي برگزار شده و آسیب‌ها و معضلات موجود و منشأ آنها شناسایی شده و راهکارهایی نیز ارائه می‌شود .

فاطمه ستاری نوید با تاکید بر فرزندآوری ادامه داد: آنچه که ما در زیست بوم و برنامه تحول به آن رسیدیم این است که باید برنامه‌ای برای خانواده‌های تک فرزند داشته باشیم و با توجه بر مشکلات موجود از جمله ناباوری و سقط جنین، اگر بتوانیم جلوی سقط غیر قانونی جنین را بگیریم سالیانه نیم میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه می‌شود و هم اکنون روزانه باتوجه به آمار موجود هزار الی 2 هزار سقط جنین اتفاق می‌افتد و نباید بی‌تفاوت از این اقدام گذشت .

وی به بیاناتی از مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درباره جمعیت اشاره کرد و مهمترین عامل کاهش جمعیت را فردگرایی و عدم مسئولیت پذیری جوانان و خانواده‌ها بر شمرد و از مسئولین و حلقه‌های میانی خواست تا زمینه‌هاي ازدواج آسان و فرزندآوری را فراهم کنند.

فرماندار بهار نیز بیان کرد: برای اینکه ما بتوانیم به حل مسئله برسیم باید در ابتدا باید اهمیت آن مسئله و موضوع را در جامعه خود شناسایی کنیم و بر اساس آن تحلیل و فرصت‌ها و راهکارها را بررسی کرده و به کار بگیریم.

مجتبی فیض اللهی افزود: در راستای توسعه دانش بنیان جلسات متعددی برگزار شده و ارتباطاتی با مرکز فناوری برقرار شده و در این راستا در تلاش اجرایی کردن برنامه‌ها هستیم.

وی همچنین گردهمایی و انجام انواع کارهای فرهنگی و تربیتی توسط بانوان و دختران جوان در قرارگاه فرهنگی و دخترانه بشری شهرستان بهار را اقدامی بسیار ارزشمند و اثربخش دانست و بر انجام کارهای مطلوب در برابر هجمه دشمن تاکید کرد.

در پایان نیز از جمعی نخبگان و فعالان بسیجی بسیجی و برگزیدگان جشنواره مالک اشتر سپاه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار